2ο ΕΠΑ.Λ Ρόδου Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το 2ο ΕΠΑΛ Ρόδου στεγάζεται σε κτίριο του 1998, καλύπτοντας συνολικά μια έκταση 12 στρεμμάτων. Στις ίδιες
κτιριακές εγκαταστάσεις συστεγάζονται το 2ο Ε.Κ. Ρόδου, το Δ.Ι.Ε.Κ. Ρόδου και το ΕΚΦΕ Ρόδου. Από το 2008
προστέθηκαν έξι επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας για να καλυφτούν οι αυξημένες ανάγκες σε αίθουσες
διδασκαλίας. Το κτιριακό συγκρότημα καλύπτει δύο ορόφους (ισόγειο και πρώτο όροφο) και υπάρχουν
κατάλληλες υποδομές για εύκολη πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες και στους δύο ορόφους χωρίς τη
χρήση κλιμακοστασίου.
Υπάρχουν 20 αίθουσες διδασκαλίας για τα τμήματα γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων, ενώ οι
μαθητές/τριες χρησιμοποιούν τα εργαστήρια του 2ου Ε.Κ. Ρόδου για τα εργαστηριακά τους μαθήματα. Επίσης, το
σχολείο μας διαθέτει αμφιθέατρο, εξοπλισμένο με κατάλληλο οπτικοακουστικό εξοπλισμό, όπου διεξάγονται οι
εκδηλώσεις, οι ημερίδες και οι διάφορες δράσεις που διοργανώνονται. Επιπλέον, στο σχολείο λειτουργεί
σύγχρονη δανειστική Σχολική Βιβλιοθήκη του ΕΠΕΑΕΚ. Το σχολείο διαθέτει ασφαλτοστρωμένα γήπεδα μπάσκετ
και βόλεϊ, ενώ ο αύλειος χώρος που αποτελείται από ανισόπεδα τμήματα κρίνεται επαρκής για το σύνολο των
μαθητών/τριών,
Το σχολείο βρίσκεται στα όρια της πόλης Ρόδου εξυπηρετώντας μαθητές/τριες που προέρχονται είτε από την
πόλη της Ρόδου είτε από κοντινά χωριά (Ιαλυσός, Κρεμαστή, Καλυθιές, Αφάντου) που επιθυμούν να φοιτήσουν
στους τομείς Διοίκησης και Οικονομίας, Πληροφορικής και Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας. Το μαθητικό μας
δυναμικό ήταν 374 μαθητές/τριες για το σχολικό έτος 2021-22. Όσον αφορά τις εθνικότητες σε σύνολο 374
μαθητών/τριών, υπάρχουν 62 αλλοδαποί μαθητές/τριες (ποσοστό περίπου 16,5%) που προέρχονται κυρίως από
Αλβανία (46 μαθητές/τριες) και Βουλγαρία (10 μαθητές/τριες), Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας προέρχονται
κυρίως από χαμηλά και μεσαία κοινωνικά στρώματα.
Το σχολείο στελεχώνουν 67 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων.
Επιπρόσθετα, στο σχολείο πραγματοποιούνται σχολικά προγράμματα και δράσεις με απώτερο σκοπό την
κοινωνικοποίηση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, αλλά και τη σύνδεση τους με την αγορά εργασίας
και την τοπική κοινωνία.
Υπάρχει χώρος στάθμευσης που καλύπτει τις ανάγκες λειτουργίας του συγκροτήματος και άμεση πρόσβαση στις
δημόσιες συγκοινωνίες.
Το σχολείο, ωστόσο, παρουσιάζει ελλείψεις τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό (γραμματεία, φύλακα – επιστάτη) όσο
και σε θέματα υλικοτεχνικής υποδομής (διαδραστικούς πίνακες στις αίθουσες διδασκαλίας).
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπαίνουν στο λινκ του 2ου ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ (νυν πρότυπο ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ), ώστε να
λάβουν γνώση για τις δράσεις που έγιναν κατά την διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022:
http://2epal-rodou.dod.sch.gr/category/nea/draseis/
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Κατά την προηγούμενη αξιολόγηση δεν είχαν προκύψει ζητήματα σε σχέση με αυτό το πεδίο. Οι εκπαιδευτικοί
του σχολείου συνέχισαν το έργο τους χρησιμοποιώντας μεθόδους και υλικό που έκριναν πρόσφορο για την
επίτευξη των στόχων διδασκαλίας και μάθησης.
Στο 2ο ΕΠΑΛ κατά την διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022 οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποίησαν
ποικιλία διδακτικών μεθόδων ανάλογα με το αντικείμενο διδασκαλίας, τις γνώσεις, το επίπεδο κατανόησης και
τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών.
Η σχολική μονάδα εστίασε στην ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών μέσα από
το ρόλο του συναδέλφου-κριτικού φίλου, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αναστοχασμού των εκπαιδευτικών πάνω
στο διδακτικό τους έργο και στο βαθμό κατάρτισης και χρήσης από τους εκπαιδευτικούς καινοτόμων διδακτικών
πρακτικών, αλλά και για την εξάσκηση στη χρήση τους ή στην επαφή τους με νέες.
Θετικό σημείο είναι η μικρή σχολική διαρροή και οι σχέσεις μεταξύ των μελών της σχολικής μας κοινότητας.
Σημεία προς βελτίωση
Με γνώμονα τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου οι ίδιες ή οποιεσδήποτε άλλες δράσεις που
αφορούν στην διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση προτείνεται να συνεχιστούν ή να πραγματοποιηθούν και την
επόμενη σχολική χρονιά.Βελτίωση των σχέσεων με τους γονείς. Ανίχνευση τρόπων ανάδυσης ενδιαφερόντων και
ευαισθητοποίησης των γονέων για θέματα που αφορούν στην συλλογική αντιμετώπιση των τεκταινόμενων στην
σχολική μας μονάδα.
Δεδομένου ότι τέτοιες αυξομοιώσεις στον αριθμό των μαθητών παρατηρούνται κάθε σχολικό έτος και δεν
εξαρτώνται απόλυτα από τη σχολική μονάδα, ότι το σχολείο υλοποιεί δράσεις με στόχο την προσέγγιση και
ενημέρωση ειδικά των μαθητών των Γυμνασίων και των κηδεμόνων τους, καθώς και ότι στην Α και στη Β τάξη
ήρθαν σημαντικά περισσότεροι μαθητές με μετεγγραφή σε σχέση με αυτούς που έφυγαν και από τις 3 τάξεις,
κρίνεται ότι το σχολείο ακολουθεί μια ικανοποιητική πορεία σε σχέση με τη σχολική φοίτηση-διαρροή.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Δεδομένων των συνθηκών πανδημίας που διανύσαμε, με ιδιαίτερη βαρύτητα σε ένα επαγγελματικό λύκειο που
χρειάζεται την επαφή με τα αντικείμενα που πραγματεύεται, η παρουσία μας ήταν ικανοποιητική και ελπιδοφόρα
για το μέλλον του σχολείου.
Σημεία προς βελτίωση
Θα πρέπει να εκμεταλλευθούμε τα θετικά που κερδίσαμε μέχρι τώρα θεραπεύοντας τις αδυναμίες μας. Τα ΕΠΑΛ
γενικά και το σχολείο μας ειδικότερα έχουν πολλά να κάνουν για να ανατρέψουν την λανθασμένη εικόνα που
επικρατεί γι αυτά στην ελληνική κοινωνία και πράγματι έχουν την δυνατότητα να το επιτύχουν.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Η συνεργασία των εκπαιδευτικών με την Διεύθυνση του σχολείου στην επίτευξη των ανωτέρω και η όλη
προσπάθεια που απέπνεε η συλλογική αισιοδοξία και ενέργεια ήταν τα πλέον θετικά σημεία.
Σημεία προς βελτίωση
Εμπλουτισμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και με άλλα θεματικά αντικείμενα ή θεματικές περιοχές.
Μελλοντική συνεργασία με Πανεπιστήμιο Αιγαίου και δίκτυα διασύνδεσης με άλλους οργανισμούς σε επίπεδο
Περιβάλλοντος, Τεχνολογίας, Πολιτισμού, Κοινωνίας των Πολιτών και έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
6
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Οι σχέσεις καθηγητών-μαθητών είναι πολύ καλές. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τίθενται τα όρια στις
συμπεριφορές με βάση τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου μας. Το σχολικό έτος 2021-22 ήταν ιδιαίτερο,
ωστόσο, καθώς μετά από δύο χρόνια εγκλεισμού λόγω της πανδημίας και κλειστών σχολείων οι μαθητές και οι
εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στις σχολικές αίθουσες. Το γεγονός αυτό έκανε εξαιρετικά ευαίσθητη την
“επανένταξη” των μελών της σχολικής κοινότητας στην κανονικότητα από πολλές απόψεις. Το σχολείο
προσπάθησε να συμβάλλει θετικά προς αυτή την κατεύθυνση υλοποιώντας δράση για την καλλιέργεια κλίματος
σεβασμού και εμπιστοσύνης, ομαδικότητας, ανάπτυξης ενσυναίσθησης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών με
σκοπό την εύρυθμη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Την προηγούμενη σχολική χρονιά δεν
πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο επιμορφωτικές δράσεις κάτι το οποίο είχε τεθεί ως στόχος για το σχολικό έτος
2021-22. Ως εκ τούτου, υλοποιήθηκαν δράσεις που αφορούσαν το πεδίο της διδασκαλίας, της μάθησης και της
αξιολόγησης. Η σχολική μονάδα εστίασε στην ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών μέσα
από το ρόλο του συναδέλφου-κριτικού φίλου, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αναστοχασμού των εκπαιδευτικών
πάνω στο διδακτικό τους έργο και στο βαθμό κατάρτισης και χρήσης από τους εκπαιδευτικούς καινοτόμων
διδακτικών πρακτικών, αλλά και για την εξάσκηση στη χρήση τους ή στην επαφή τους με νέες. Υπήρξε
αξιοσημείωτη αύξηση των προγραμμάτων των σχολικών δραστηριοτήτων και των καινοτόμων δράσεων που
υλοποιήθηκαν στο σχολείο και συμμετείχαν περισσότεροι εκπαιδευτικοί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά στο σχολείο μας, υλοποιήθηκαν δύο προγράμματα e-twinning (ένα
εθνικό και ένα ευρωπαϊκό). Μέσα από τα προγράμματα αυτά προωθήθηκε, επίσης, η καινοτομία και η σύνδεση
της εκπαιδευτικής κοινότητας με την αγορά εργασίας.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Τη φετινή σχολική χρονιά θίχτηκαν μέσα από δράσεις δύο πολύ βασικοί πυλώνες όπως είναι ο σεβασμός των
ατόμων με αναπηρία και ο σεβασμός ατόμων που ανήκουν σε άλλη φυλή/ άλλο έθνος. Την επόμενη χρονιά είναι
χρήσιμο να καλυφθούν και άλλα θέματα όπως σεβασμός ατόμων που ανήκουν σε α) άλλο φύλο β) διαφορετική
ηλικία γ) διαφορετική θρησκεία δ) διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο ε) διαφορετική οικονομική επιφάνεια
κ.λ.π.Είναι σημαντικό να συνεχίσουν να υλοποιούνται δράσεις που να δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να
έρχονται σε επαφή με την αγορά εργασίας και την κοινωνία γενικότερα. Η επαφή τους με επαγγελματίες βοηθά
τους μαθητές να συγκεντρώνουν πληροφορίες για το επάγγελμα της επιλογής τους ή να διερευνήσουν
επαγγελματικές επιλογές και η επαφή τους με την κοινωνία τους μετατρέπει σε ευαισθητοποιημένα μέλη του
κοινωνικού συνόλου.Είναι σημαντικό να συνεχίσουν να υλοποιούνται δράσεις που να δίνουν τη δυνατότητα
στους μαθητές να έρχονται σε επαφή με την αγορά εργασίας και την κοινωνία γενικότερα. Η επαφή τους με
επαγγελματίες βοηθά τους μαθητές να συγκεντρώνουν πληροφορίες για το επάγγελμα της επιλογής τους ή να
διερευνήσουν επαγγελματικές επιλογές και η επαφή τους με την κοινωνία τους μετατρέπει σε ευαισθητοποιημένα
μέλη του κοινωνικού συνόλου. Με γνώμονα τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου οι ίδιες ή
οποιεσδήποτε άλλες δράσεις που αφορούν στην διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση προτείνεται να συνεχιστούν
ή να πραγματοποιηθούν και την επόμενη σχολική χρονιά. Είναι χρήσιμο να επεκταθούν οι συγκεκριμένες δράσεις
σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό συναδέλφων, καθώς και να οργανώνονται συναντήσεις για τη διάχυση
των αποτελεσμάτων της δράσης σε τακτά χρονικά διαστήματα. εμπειρία και οι καλές πρακτικές που
αναπτύχθηκαν την φετινή χρονιά κατά την υλοποίηση των δράσεων, πρέπει να αξιοποιηθούν και τις επόμενες
σχολικές χρονιές εδραιώνοντας μια κουλτούρα στη σχολική μονάδα που θα υποστηρίζει και θα ενισχύει τις
πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών και τη συμμετοχή μαθητών/τριών σε προγράμματα και ομίλους.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις